Dag 8

Idag var så första skoldagen efter lovet och jag överlevde, det gick lättare än vad jag först trott. Iklädd min nya väst som jag är otroligt nöjd över så var jag först nära på att ramla på rumpan när jag kom av bussen men det gick bra ändå. Väl i skolan var jag glad över att få träffa mina käraste igen. Var lite osäker när jag började gymnasiet om jag verkligen skulle trivas i klassen. Men nu när det gått ett tag är jag så glad över de jag fått träffa, fantastiska människor. Då våran mattelärare visst inte befann sig på skolan idag så blev det mysfika på centralkonditoriet som är vårat nya hängställe. En supergod biskvi med daim slog jag till på och vi hade en mysig timme. Efter ett prov som jag nog lite förträngt i mitt huvud under lovet men som ändå gick hyffsat sprang jag sedan i mina högklackade stövlar fort, väldigt fort för att komma med tåget klockan 3. Jag lyckades och pustade ut i 20 minuter innan jag klev av i mitt Mullsjö. Där väntade pappa som brukar vara så snäll och hämta mig då jag åker tåg hem eftersom jag allt som oftast i orkar gå. Mamma som slutat tidigt väntade med fika och sedan begav vi oss till affären för att handla inför lördag. Vagnen var överfull och vi alla tre var trötta när vi tillslut fått in alla kassarna i bilen och körde hem. Nu sitter jag här och väntar på kvällsmaten, mammas pizza som ska bli gott innan jag ska promenera till träningen. Sen träning idag men det är ibland skönt, då kan jag sen gå raka vägen hem och lägga mig. Dock har jag lite träningsvärk från tisdagen beroende på min lathet under jullovet men det är bara att bita i!



Dagens fika-tips
Snickerskakor

2 dl sirap
1 dl socker
1 burk jordnötssmör (225 g)
10 dl corn flakes
1 dl kokos
1 tsk vaniljsocker
200 g ljus blockchoklad

Smält sirap, socker och jordnötssmör i en stor gryta
Blanda sedan i corn flakes, kokos, vaniljsocker och rör om
Kavla sedan ut smeten på smörpapper i en långpanna
Smält blockchokladen och bred ut över smeten
Låt sedan svalna och skär i bitar i storlek som passar dig

En av mina absoluta favoriter som passar både till vardags och fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0