Dag 7

Idag blir det kort, är så hemskt trött vilket jag inte borde vara då skolan börjar imorgon. Är inte alls taggad, trodde jag skulle bli piggare och mindre less på skolan under lovet men icke. Idag har jag allafall försökt ha trevligt och njuta av sista lediga dagen. Handlade med syster och gick en lång promenad på förmiddagen. Snön är här och solen sken, det var fint. Sedan har vi gjort ischoklad och lite annat godis inför lördagen. Mamma och pappa jobbade idag så det föll som vanligt på min lott att laga mat och det gick förvånansvärt bra. Nu ska jag packa ihop skolböckerna och dyka ned under täcket så jag hinner sova extra många timmar inför imorgon. Måste ladda sömn inför helgen!



Dagens fika-tips
Ischoklad

200 g mörk blockchoklad
100 g cocosfett

Smält chokladen och cocosfettet tillsammans i vattenbad
Rör om med jämna mellanrum
När allt är smällt häll upp i små formar
Alumuminiumformar är allra bästa
Låt sedan stå och svalna i svalt rum
Om du tycker russin är gott kan du lägga ett i formen innan du häller på chokladen

En julfavorit som jag tycker passar året runt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0