Dag 6

Nu har jag tränat och känner mig helt färdig. Men känner mig dock duktig och är bestämd med att träna ännu mer denna delen av säsongen. Minst två gånger i veckan utöver de träningar och matcher vi har med laget. Ska verkligen försöka då jag mår mycket bättre, orkar med och klarar av skolan bättre när jag rör på mig. Men nu har krupit upp i soffan med datorn och en dålig svensk gammal film. Tänkte sitta här en stund och fixa lite med olika saker som måste skrivas och planeras. Det är skönt att klockan inte är så mycket och jag kan sitta här en stund innan jag går och lägger mig för några timmas skön sömn. Idag har jag tagit det lugnt innan träningen med lite matteboksläsning och vilande. Hann dock med mamma en snabb sväng till vår lokala klädbutik där det var rea. Mycket folk och lång kö var det med fick ändå med mig en liten söt väst och några tröjor hem. Västen hade jag funderat på ett tag så idag slog jag till. Den kommer vara fin till en vit top och ljusa jeans. Har också sorterat in lite bilder från alla julkalas i datorn så snart kan ni spana in vad jag gjort på lovet på min facebook. Bara en dag kvar nu och den ska jag spendera med lillasyster, vi ska baka lite godis och fixa inför lördag, det blir mysigt!




Dagens fika-tips
Hallonsorbet

0,5 dl hallon
3 dl vatten
2 msk socker
3 st äggvitor
2-3 msk socker

Mosa hallonen och blanda med vatten och socker
Häll massan i en form till en halvfast massa (ca 1 h)
Vispa äggvitorna till ett hårt skum
Tillsätt sockret under kraftig vispning
Blanda skummet med den halvfasta massan
Kör blandingen i din glassmaskin eller frys den i ca 2 timmar och rör i den några gånger
så sorbeten får en jämn och smidig konsistens

Glass i allmänhet och sorbet i synnerhet är fantastiskt gott
Bjud på go sorbet med hallon och du kommer imponera på gästerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0