Dag 5

Idag var en del av min fina släkt här. Det blev mysigare än jag trodde med mycket mat och trevligt umgänge. Men höjdpunkten var ändå när mitt kusinbarn 4 år gammal flätade mitt hår. Hon är 4 år och gör finare flätor med lätta fingrar än många andra, väldigt imponerande. Dock tyckte hon att jag passade bättre i toffsar så den avgörande frisyren ser ni längre ned. Vi ägnade oss också åt julklappsleken där jag tog mig friheten att få två riktigt fina glas som jag ny placerat i min framtidslåda. Framtidslådan var först en lite låda jag fick av min mamma när jag fyllde 16 där hon lagt några olika köksredskap, stekpanna, grytor, handukar och lakan. Den har dock nu utvecklats under åren och jag har det mesta som kan tänkas att behövas då jag en dag ger mig ut för att prova mina egna vingar utanför hemmets trygga bo. Känns spännande att jag inom 3 år förmodligen inte bor här längre, men det ska nog gå bra. Men nu är det dags att sova att gå och lägga sig en stund innan jag ska kolla på finalen i JVM!




Dagens fika-tips
Rocky road

600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
 2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten)
 Blanda samtliga ingredienser
Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp
När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

Har du andra favorit nötter, ta dem istället!

En smaskig kaka som alla gillar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0