Dag 3

Ännu en dag på det nya året har flytit förbi. Denna dagen var lugn även om jag hann med mycket. Var duktig och gick upp vid halv 8 för att följa med mamma och pappa till Bottnaryd där vi skulle hämta nya soffor till kyrkan. Det var ruskigt kallt ute och även om jag var påpälsad med långkalsongern, täckjacka, mössa, vantar och halsduk så huttrade jag hela tiden. Men vi fick på alla sofforna på kärrorna och åkte hem. Väl hemma återgick jag till sängen och blundade i två timmar under täcket. Det var skönt och jag fick lite mer kraft, mammas hemlagade köttfärssås gav mig ännu mer kraft så att jag sedan orkade följa med upp till kyrkan. Uppe i kyrkan packade vi upp alla fem sofforna och monterade. Vi städade och ställde allt till rätta, det blev hur fint och mysigt som helst. Jag har hittat mitt hörn och där ska jag sitta. Sedan umgicks jag med en vän, vi fikade och pratade om allt möjligt som vanligt. Var fantastiskt trevligt, vi såg också filmen "Number 23", den var lite konstig men inte så läskig så det gick bra. Var nog lite för trött för att kunna ta in allt. Sedan var pappa snäll och hämtade mig så jag slapp gå genom den mörka skogen hem. Väl hemma bänkade jag mig framför tv:n då Sverige spelar semifinal i JVM, sport är ett stort intresse i allmänhet och hockey i synnerhet. Får hoppas pojkarna gör vad de ska och spelar sitt spel. Det är roligt med juniorerna, de är verkligen skickliga. Jag som har svårt för att bara stå på ett par skridskor har svårt att förstå hur man också får med sig pucken. Men alla är inte gjorda för allt antar jag, när det gäller hockey passar jag bäst i publiken.





Dagens fika-tips
Lätt "fusk" hallonglass

Frysta hallon
Kesella
Vaniljsocker

Choklad

Mixa de frysta hallonen med kesellan och lite vaniljsocker
Klicka sedan upp i små skålar, mängd efter smak och hunger
Toppa med några hallon och för stilighetens skull lite riven choklad
Servera direkt då hallon är kalla och ger en glassliknande konsistens

Går snabbt att göra iordning och smakar himmelskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0