Dag 2

Idag tog jag mig i kragen, steg upp ur sängen, tog med mig listan och åkte till jönköping. En vecka kvar till födelsedagen och några dagar till skolstarten, jag var tvungen att inhandla det som inhandlas borde! Det var skönt att komma iväg en stund och jag gick omkring i affärerna själv vilket var bra. När jag handlar själv kan jag välja precis vilka affärer jag vill besöka och precis hur länge jag vill. Det är bra, men ibland får jag beslutsångest. Efter någon timme träffade jag min kära vän Christoffer som fick vara smakråd då födelsedagsklänningen skulle inhandlas. Det var bra, jag litar på hans ögon. Klänningsköpet gick ovanligt fort och även de andra inköpen som fanns på listan. Efter att ha inhandlat det nödvändigaste slog vi oss ned på en av mina favoriter, Soya och jag fick avnjuta en välbehövlig lunch. Då mitt humör och min ork alltid går ned mitt på dagen innan lunch så tyckte Christoffer det var bra att jag fick i mig lite att äta då jag sedan kunde babbla på några timmar till. Efter maten började den del av shoppingen som är bäst, när jag handlat allt det jag måste och bara kan gå omkring och kolla på sådant jag vill ha. Hittade ett par jeans med hög midja i ungefär den modell som jag länge funderat på att köpa. Då det nu är mellandagsrea så slog jag till eftersom det var billigt. Glad över att ha inhandlat något fint till mig själv så gick vi vidare. Men något mer för mig blev det inte, istället gick vi länge och pratade om allt möjligt, det är skönt med vänner som känner en så bra. Då vi känt varandra länge och även haft ett förhållande så har vi en nära relation och den är bra. Mycket är så självklart mellan oss då vi ses, riktiga vänner är de som vet allt om dig men ändå tycker om dig brukar det heta och jag är beredd att hålla med. Det är få människor som jag känner att jag har den relationen med, men de jag har det med är guld värda.

Nu sitter jag i soffan efter att ha ätit kvällsmat med familjen och spelat två omgångar av sällskapsspelet "Absolut överens". Trött efter dagen ska jag snart krypa ned i min säng och läsa de sista sidorna i ännu en bok. Två dagar har nu gått på det nya året och det känns bra, förvånansvärt bra!



Dagens fika-tips
Choklad-corn flakes

Corn flakes
Mörk blockchoklad

Smällt blockchokladen i vattenbad
Häll sedan i en lagom mängd corn flakes
Blanda försiktigt tills alla corn flakes är täckta med choklad och ingen choklad rinner
Klicka sedan ut små högar på bakplåtspapper
Storleken kan variera beroende på om det skall vara godis eller kaka
Låt sedan stelna och avnjut dessa sedan under fikat

Extra-tips
Tycker du om torkad frukt?
Hacka frukten och blanda tillsammans med corn flakes i chokladen

Detta är smaskigt och svårt att ogilla!







Dagens inköp:
Bruna stövar - Din Sko
Jeans - BikBok
Spännen - Kicks
Scarf - Accent
Klänning - Once





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0