Dag 14

Idag är det onsdag och det betyder fadderföretagsdag, på min specialutformade program har vi det en dag i veckan. Så nu sitter jag här med min partner och försöker komma framåt i arbetet. Men det går lite segt och godispåsen som jag hade med mig är mycket mer intressant än rapportskrivande. Har haft lunchrast just och då intog jag en utsökt fläskkarre från familjen dafgård, trodde att energin skulle komma tillbaka efter maten men känns inte så just nu. Försöker koncentrera mig men det är svårt. Ser fram emot att få ta tåget hem och träffa bästisen för lite pizza och firande av våra födelsedagar som nyss passerat. Det blir mysigt vi syns ju inte så ofta längre så ska bli bra att få prata ifatt lite och se vad som hänt i våra liv. Men nu ska jag återgå till rapportskrivandet och försöka godispåsen vara ifred!



Dagens fika-tips
Daim-muffins

150 g smör
3 ägg
3 1/2 dl socker
3 dl mjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 krm salt
1 1/2 dl Daimkulor

Sätt på ugnen på 200°C.
Smält smöret.
Vispa ägg och socker poröst.
Blanda vetemjöl, kakao, vaniljsocker, bakpulver och salt.
Tillsätt mjölblandningen växelvis med det avsvalnade smälta matfettet och Daim-kulorna i äggmeten.
Fördela smeten i smord muffinsplåt eller formar.
Grädda mitt i ugnen ca 12-15 min.
Strö eventuellt några Daimkulor ovanpå som dekoration innan muffinsarna har kallnat!

Smaskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0