Dag 13

Tidig morgon blev det idag så tur att jag gick och la mig i bra tid. Ändå kändes det skönare att ligga kvar idag men jag tog mig i kragen och åt en snabb liten frukost med pappa innan jag gick till körskolan. Där backade vi mycket på alla sätt och vis och vände hit och dit. Med ont i benet efter all krypkörning så haltade jag till stationen där jag var duktig och skrev in alla veckans händelser i kalendern innan tåget kom. Vanligtvis brukar jag sova på tåget men idag drog jag fram datorn och skrev klart lite hemligheter till tonårsjulfesten i kyrkan på fredag. Nu har jag slagit mig ned på mitt favoritcafé där jag intar en andra frukost. Snart ska jag trängas på bussen bort till skolan och göra prov, 3 lektion och sen trängas på ännu en buss hem. En ganska skön dag även om morgonen var tidig. Men träning ikväll och det blir skönt, rensa hjärnan lite och känna att den extra träningen hemma faktiskt ger något. Snart börjar vårterminen så det gäller att vara på topp både fysiskt och psykiskt så jag rör på mig mycket, äter, sover och planerar. Målet är minst VG i alla kurserna och minst ett mål varje match. Jag känner för första gången på länge att jag är på gång och kommer klara av det här!



Dagens fika-tips
Farmors äppelpaj med vaniljsås

Äpplen
Margarin
Socker
Kanel
Havregryn
Vaniljsås


Smörj en form som är lagom stor
Skala äpplena och skär dem i klyftor eller skivor
Lägg sedan äpplena på botten av formen
Täck med havregryn
Täck med socker
Täck med margarin i skivor gjorde med osthyvel
Krydda sedan med lite socker och kanel
Grädda mitt i ugnen på 200 grader tills pajen fått en brun yta

Servera med vaniljsås

En paj som är snabb och går fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0